Friday, May 23, 2008

Adun Teratai bangkit isu tanah perkuburan Islam - Malaysiakini

May 23, 08 12:40pm

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP bagi kawasan Teratai, Jenice Lee Ying Ha telah membangkitkan di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor mengenai penggunaan tanah seluas lima ekar di Bukit Seputih dalam kawasan DUN Teratai, Ampang, sebagai tanah perkuburan orang Islam di situ.

Menurutnya, kawasan tersebut diambil alih tanpa memberikan notis kepada penduduk setempat.

"Apa yang lebih menghampakan lagi ialah saya sebagai Adun kawasan tersebut, tidak diberitahu mengenai adanya rancangan pembangunan tersebut," katanya ketika membahaskan usul terima kasih kepada titah ucapan perasmian Sultan Selangor, semalam.

"Saya bertanya kepada pihak berkenaan sebab-sebab saya tidak diberi notis mengenai pembangunan tersebut. Jawapan yang diberikan oleh pegawai amat mengejutkan saya.

"Inilah jawapan yang saya terima - 'oleh kerana notis pemberitahuan telah dimaklumkan kepada Adun penggal lalu, justeru itu, tidak perlulah kami memaklumkannya untuk kali kedua'.

"Cuba fikirkan, kalau keputusan yang dibuat oleh mantan Adun tidak berpihak kepada kepentingan rakyat, tentunya Adun sekarang berhak untuk melakukan perubahan," katanya.

Jenice berkata, rakyat memilih kerajaan baru yang dianggotai oleh Pakatan Rakyat dalam pilihanraya lalu kerana mereka ingin menyuarakan ketidakpercayaan dan rasa tidak puas hati terhadap keupayaan untuk menyelesaikan masalah dan projek-projek pembangunan kerajaan Barisan Nasional (BN) penggal lalu.

More news at www.malaysiakini.com

No comments: